Search found 5 matches

by Spawn-X
Nov 05, 2016 10:15 am
Forum: Support
Topic: MIDI keyboard over PC keyboard?
Replies: 4
Views: 8306

Re: MIDI keyboard over PC keyboard?

Quentin wrote: > Hi Alix, > > Your MIDI keyboard must be connected before you start EarMaster. Perhaps > this is what caused the problem you were experiencing? Thanks for your help, but I'm using music softwares since 1987, so my MIDI keyboard still always plugged on my computer before launching any...
by Spawn-X
Nov 05, 2016 10:11 am
Forum: Forum Francophone
Topic: La touche "Espace", c'est pas ouf de l'espace!!
Replies: 4
Views: 10092

Re: La touche "Espace", c'est pas ouf de l'espace!!

Quentin wrote: > Bonjour, > > Le clavier doit être banché avant de démarrer le logiciel,. Peut-être > est-ce la raison du problème? Merci de cette tentative d'aide, mais je suis dans la MAO depuis 1987 alors vous pensez bien que mon clavier est connecté en permanence, donc, avant l'ouverture de tout...
by Spawn-X
Feb 14, 2016 2:30 am
Forum: Support
Topic: MIDI keyboard over PC keyboard?
Replies: 4
Views: 8306

MIDI keyboard over PC keyboard?

P'tit lu all!... First, please, excuse my English, I'm just a Froggytarist ;)... I'm discovering EM6.2 and firsts rhythm exercises was cool except one thing... The space key is not as precise as a MIDI keyboard... :cry: So, I started looking for the way to use my master keyboard or my guitar synth (...
by Spawn-X
Feb 04, 2016 10:40 am
Forum: Forum Francophone
Topic: La touche "Espace", c'est pas ouf de l'espace!!
Replies: 4
Views: 10092

La touche "Espace", c'est pas ouf de l'espace!!

P'tit lu all... Je découvre EM6.2 et les premiers exercices testés en matière de reconnaissance rythmique sont sympas, sauf que... La touche espace sur le clavier de l'ordi, c'est pas ce qu'on fait de plus précis... Du coup, je me suis mis en quête du moyen d'utiliser mon clavier-maître ou ma guitar...